Mungbonenburgers

mung

De experimentele mungbonen chili was niet je van het, maar ik had zoveel over dat ik het zonde vond om het weg te gooien, dus ik heb er met toevoeging van wat extra ingrediënten vegetarische burgers van gemaakt.

Het originele recept was:

Gekookte mungbonen (eerst 24 uur weken) gekookt met zout en komijn. Ik had ze iets te lang gekookt.

Daar doorheen had ik het volgende gedaan:

1 gegrilde paprika
1 gebakken courgette
twee handen vol geroosterde kleine tomaatjes
1 bakje in vieren gesneden kastanje champignons
1 in kleine blokjes gesneden en gebakken zoete aardappel
1 bakje in vieren gesneden en knapperig gebakken vegetarische balletjes
1 bosje lenteui, 1 bol knoflook, halve madame Jeanette peper en twee rode pepers
1 rauwe ui gesnipperd.
zout

Dit was dus niet echt heel lekker, maar wel gezond en eetbaar.

Voor de burgers heb ik er nog een kopje broodkruim, een halve fijngesneden madame Jeanette peper en een stuk fijn geraspte oude kruidnagelkaas die ik nog had liggen doorgedaan.

Vervolgens burgers vormen en deze eerst in de bloem, daarna door een geklopt ei en daarna door de paneermeel. Ei en paneermeel heb ik 2x gedaan.

Zachtjes bakken in olijfolie. Eten met rucolasalade, tomaatjes, olijven en een saus van kwark, knoflook en verse koriander.

Over dokajunk

Fotografie, recepten, gedichten, lp's aan de muur

Geplaatst op april 13, 2016, in Eten en drinken en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

